top of page
Search
  • Writer's pictureIdo Helman

עוף הזהב 2023

עוף הזהב השנתי כבר כאן! אז בלי הרבה הקדמות, הבה נציג את הזוכים:


*עריכה*

העיר הזאת

בבילון

אופנהיימר

רוצחי פרח הירח

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש


והזוכה הוא:


אופנהיימר!


אחרי שאת הסרטים הקודמים של כריסטופר נולאן עד 'דנקרק' ערך לי סמית', הפעם ג'ניפר ליים, שערכה גם את 'טנט', עורכת את הסרט החדש של נולאן והיא עושה עבודה מדהימה. בזכות העריכה שלה הסרט נטול שומן מיותר ויוצר תחושה אינטנסיבית, מלחיצה, כיפית וסוחפת. כול הכבוד לג'ניפר ליים!


*פסקול*

אופנהיימר

נפוליאון

העיר הזאת

בבילון

וונקה


והזוכה הוא:


העיר הזאת!


'העיר הזאת', שהתחיל את דרכו כהצגה ממש מגניבה בתיאטרון האינקובטור ועבר לקולנוע, מוכיח שהפסקול זה הדבר הכי חשוב בו. עם שירים נהדרים, מקפיצים וממכרים, 'העיר הזאת' ייגרום לכם לחשוב בחרוזים איך שתסיימו לצפות בו. מילים כדורבנות!


*אפקטים*

מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים

היוצר

העיר הזאת

אופנהיימר

וונקה


והזוכה הוא:


היוצר!


בסרט המד"ב המקורי החדש של גארת' אדוארדס, האפקטים נראים לא פחות ממדהימים. הרובוטים, המקומות בהן מתרחש הסרט והחלליות נראות אמיתיות לחלוטין וקשה להאמין שזאת עבודת אפקטים ממש ממש מושקעת.


*סרט ישראלי*

שבע ברכות

העיר הזאת

ולריה מתחתנת

יותר ממה שמגיע לי

לרוץ על החול


והזוכה הוא:


העיר הזאת!


'העיר הזאת

העיר הזאת

כולם רוצחים בעיר הזאת

מילים כדורבנות'.


בשנה כה קשה לישראל ולקולנוע הישראלי, כמה טוב שיש אסקפיזים כמו 'העיר הזאת'. מחזמר ראפ בלשי קורע מצחוק, קצר וכיפי נורא נורא. אני ממש נהנתי, גם מהסרט וגם מההצגה עליה הסרט מבוסס.


*הומור*

העיר הזאת

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש

אסטרואיד סיטי

האיש מהחלומות

ליאו


והזוכה הוא:


העיר הזאת!


העיר הזאת הוא לא רק הסרט הישראלי הכי טוב שראיתי השנה וגם הסרט עם הפסקול הכי טוב השנה, זה גם בקלות הסרט הכי מצחיק שראיתי השנה. עם חרוזים קליטים ובדיחות קורעות מצחוק ('צו ב-ו' בצ ב-ב'. אני מעדיף את זה עם הבית על הגב) עמית אולמן מוכיח שהוא שד מוכשר ושהוא כאן כדי להישאר. מעניין מה יהיה הסרט הבא שלו.


*דרמה*

חיים שלמים

אופנהיימר

רוחות אינישרין

רוצחי פרח הירח

בבילון


והזוכה הוא:


בבילון!


באפוס ההוליוודי החדש של דמיאן שאזל (שכבר זכה בעוף הזהב עם 'וויפלאש' ו'לה לה לנד') הדרמה היא עוצמתית יותר מתמיד. ממש מרגישים את כובד הרגשות ששאזל ממטיר עלינו, בין חרבונים של פילים ונחשים ארסיים. מה קורה שכבר מגשימים את החלומות ההוליוודים שלנו? שואל שאזל, והתשובה אינה פשוטה לאף אחד.


*אקשן*

ג'ון וויק 4

משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות חלק ראשון

ספיידרמן: מעבר לממדי העכביש

טיילר ריק: חילוץ 2

החייל


והזוכה הוא:


ג'ון וויק 4!


מה שאני הכי אוהב בסדרת 'ג'ון וויק' זה שהיא משתפרת מסרט לסרט. 'ג'ון וויק 4' הוא הסרט הכי טוב בסדרה וזה שמציג את סצנות האקשן הכי מטורפות. השעה האחרונה מבין השלוש שעות העוברות מהר של הסרט היא סצנת אקשן ארוכה אחת, מדהימה וסוחפת לאללה. כבר לא יכול לחכות לספין אוף 'בלרינה'.


*עיצוב אומנותי*

אסטרואיד סיטי

ברבי

בבילון

אופנהיימר

וונקה


והזוכה הוא:


וונקה!


העיצוב האומנותי ב'וונקה', הפריקוול ל'צ'ארלי בממלכת השוקולד', לא פחות ממדהים. הוא צבעוני, מתוק, עושה חשק לשוקולד ומרהיב. העיצוב האומנותי ממש ממתק לעיניים, כמו הסרט עצמו.


*צילום*

רוחות אינישרין

אופנהיימר

בבילון

רוצחי פרח הירח

אסטרואיד סיטי


והזוכה הוא:


אופנהיימר!


הצילום ב'אופנהיימר' היה מרהיב מאוד על מסך האיימקס וגם במסכים רגילים. זה אולי הסרט של נולאן שמצולם הכי טוב. בין אם זה הפצצה, השוטים האוויריים מלמעלה או ההדמיות של האטומים, הצילום ב'אופנהיימר' הוא ממתק לעיניים.


*סרט אנימציה*

ספיידרמן: מעבר לממדי העכביש

צבי הנינג'ה: טירוף המוטאנטים

ליאו

סוזמה

האחים סופר מריו: הסרט


והזוכה הוא:


ספיידרמן: מעבר לממדי העכביש!


'ספיידרמן: מעבר לממדי העכביש', ההמשך ל'ספיידרמן: ממד העכביש' האדיר מ-2018, הוא תענוג של סרט אנימציה. עם תסריט כתוב היטב, אנימציה מרהיבה, אקשן מדליק, המון בדיחות מצחיקות והרבה מאוד כיף, 'ספיידרמן' מוכיח שלאנימציה טובה אין גבולות. כבר לא יכול לחכות לסרט ההמשך!


*תסריט*

רוצחי פרח הירח

אופנהיימר

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש

רוחות אינישרין

בבילון


והזוכה הוא:


אופנהיימר!


הסרט החדש מבית נולאן הוא דרמה על ממציא הפצצה האטומית רוברט ג'י אופנהיימר. התסריט שואל אותנו אם הפצצה האטומית זאת המצאה שכדאי היה לייצר אותה או שהיא מביאה ליותר מדי מתים וזה המחיק שלה. התסריט מרתק, כתוב היטב ולא כולל שומן מיותר של קטעים אף על פי שהוא נמשך 3 שעות.


*שחקנית משנית*

רייצ'ל מקאדמס- אלוהים אתה שם? זאת אני, מרגרט

סוזאנה פפיאן- גן קופים

קרי קונדון- רוחות אינישרין

רוזמונד פייק- סולטבורן

מוריה אקונס- העיר הזאת


והזוכה היא:


קרי קונדון- רוחות אינישרין!


קרי קונדון נותנת את אחת ההופעות הנשיות הכי טובות בקולנוע השנה. היא מגלמת את שיבון, אחותו של אחד מגיבורי הסרט פאדריק, שתקועה בין הריב המטורף בין שני גיבורי הסרט. היא מנסה להרגיע אותם אך ללא הצלחה. קונדון נותנת הופעה מאופקת אך עוצמתית, כזאת שעושה חשק להרגיע אותה גם ולהגיד שהכול בסדר. כול הכבוד!


*שחקן משנה*

ברנדון גליסן- רוחות אינישרין

יו גרנט- וונקה

ראיין גוסלינג- ברבי

רוברט דאוני ג'וניור- אופנהיימר

מאט דיימון- אופנהיימר


והזוכה הוא:


רוברט דאוני ג'וניור- אופנהיימר!


רוברט דאוני ג'וניור מוכיח שיש חיים אחרי מארוול ואיירון מן ומגלם את לואיס שטראוס, יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית של ארצות הברית, שמנסה לחסל את תדמיתו של אופנהיימר גיבור הסרט ולסלק אותו מהשפעה. רד"ג ממש נכנס לדמות הזאת ונותן הופעה כזאת מרשימה שקשה להאמין שזה הוא בסוף הסרט. וואו.


*שחקנית ראשית*

מרגו רובי- ברבי

מרגו רובי- בבילון

נטלי פורטמן- הצצה ליחסים

קייט בלאנשט- המנצחת

ג'וליאן מור- הצצה ליחסים


והזוכה היא:


מרגו רובי- בבילון!


מרגו רובי נותנת את ההופעה הנשית הכי טובה של השנה בתור נלי לה-רוי, בחורה שרוצה לפרוץ בענק בהוליווד של תחילת המאה הקודמת אך לא שורדת את המעבר לסרט המדבר ויש לה סוף אפל. רובי נותנת הופעה כול כך עוצמתית בתפקיד הראשי וסוחפת שנדמה כאילו אתה מכיר את הדמות שלה אישית ורוצה אך ורק בטובתה, מה שמוכיח למה דמיאן שאזל הוא מאסטר.


*שחקן ראשי*

קולין פארל- רוחות אינישרין

קיליאן מרפי- אופנהיימר

חואקין פיניקס- בו מפחד

ניקולס קייג'- האיש מהחלומות

ליאונרדו דיקפריו- רוצחי פרח הירח


והזוכה הוא:


קיליאן מרפי- אופנהיימר!


קליאן מרפי נותן הופעה מרשימה ובוודאות אייקונית כרוברט ג'י אופנהיימר, ממציא פצצת האטום שמאוחר יותר הוא עוד יצטער על זה. מרפי חיכה שנים לשחק תפקיד ראשי בסרט של נולאן והתוצאה ניכרית. היא נותן הופעה מאופקת, מלאת ניאנוסים אך גם סוחפת ועשוייה היטב ברמה של הג'וקר מ'האביר האפל', הופעה שעוד תהפוך לקלאסיקה, באחריות.


*בימוי*

כריסטופר נולאן- אופנהיימר

עמית אולמן- העיר הזאת

פול קינג- וונקה

מרטין סקורסזה- רוצחי פרח הירח

דמיאן שאזל- בבילון


והזוכה הוא:


כריסטופר נולאן- אופנהיימר!


נולאן מביים את 'אופנהיימר' כמו מישהו ששולט היטב בכלים הקולנועיים העומדים לרשותו. הבימוי שלו קלאסי, סוחף ומקצועי לחלוטין. למרות שהסרט נמשך 3 שעות, הבימוי שלו עוזר לשעות האלה לעבור מהר.

*סרט*

אופנהיימר

העיר הזאת

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש

רוצחי פרח הירח

בבילון


והזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בעוף הזהב 2023 הוא:


אופנהיימר!!!


בסרטו ה-12 של המאסטר כריסטופר נולאן, והשלישי שזוכה בעוף הזהב, הוא מוכיח שהוא כאן כדי להישאר. דרמה כתובה היטב, מרהיבה, עם הופעות ראויות לאוסקר של רוב הקאסט ותחושה של סרט חכם וכיפי, 'אופנהיימר' הוא הסרט הכי טוב שיצא בארץ ב-2023 ואני כבר לא יכול לחכות לסרט הבא של נולאן.



אז תם לו עוף הזהב 2023. נקווה ש-2024 תהיה גם טובה מבחינה קולנועית ואמן ש'פיוריוסה' יופיע בעוף הזהב 2024. נתראה שנה הבאה!







182 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page