top of page
Search
  • Writer's pictureIdo Helman

חולית-חלק שני

'חולית-חלק שני' הוא סרט מרשים.


כמובן, בימינו זה משפט כמעט ריק ממשמעות. כשכול בלוקבאסטר עם תקציב צפונה מ-100 מיליון דולר ממלא את הזמן בסצנות ספקטקל של המונים נלחמים בהמונים, קשה להתרשם מכול סרט שאמור לשבור קופות.


אבל תאמינו לי, הסרט החדש של 'חולית' באמת מרשים. בין אם זה החלליות הענקיות, קטעי האקשן המפורטים והמרהיבים והסצנות שמכילות מאות, אם לא אלפי, אנשים שועטים אחד לעבר השני. 'חולית-חלק שני' זה סרט שאתם צריכים לראות על מסך כמה שיותר גדול, אם יש איימקס באזורכם, לראות רק שם.


ושאר הסרט אחלה, תודה ששאלתם.


אחרי מה שהיה בחלק הראשון מלפני שנתיים וחצי, פול אטריידס (טימוטי שאלמה) מתאחד עם צ'אני ואמו וביחד הם נלחמים במי שרצחו את משפחתו והשתלטו על הכוכב המדברי עתיר המשאבים שבו הכול מתרחש. האם פול יצליח במשימתו לנקום את מות משפחתו?


כמובן, את התשובה לשאלה הזאת אתם לא תגלו בסרט הזה, כי יש גם חלק שלישי שאמור לצאת ב-2027. אבל בניגוד לעיבוד של דיוויד לינץ' מ-1984 שפשוט דחס את עלילת הספר העצום לשעתיים ורבע, 'חולית' של דניס ווילנב (אולי הבמאי הכי אהוד שפועל כרגע בקולנוע ההוליוודי לצד נולאן) בחר לפרוס את הספר על פני 3 סרטים (למרות שאם לדייק הסרט השלישי ייתרכז יותר בספר 'משיח חולית'). זה נותן למתרחש בסרט החדש יותר זמן נשימה ואפשרות לרתק את הצופים ולשאוב אותם לתוך הסרט.


יש בסרט כמה סצנות אקשן, כפי שאמרתי בתחילת הביקורת, והן מרשימות נורא נורא. עיקרן פיצוצים ואנשים נלחמים בקרבות אחד על אחד. דניס ווילנב מתגלה כבמאי אקשן מחונן ונראה שהוא למד מהטובים ביותר איך לביים את סצנות האקשן בסרט.


הקאסט של 'חולית-חלק שני' מדהים מאוד וכולל את (תעצרו את הנשימה רגע) טימותי שאלאמה, זנדאיה, רבקה פרגוסון, ג'וש ברולין, אוסטין באטלר, דייב בטיסטה, חוויאר בארדם, פלורנס פיו, כריסטופר ווקן ולאה סדו (זהו, אתם יכולים לחזור לנשום). כול אחד מהם נותן הופעה נהדרת מאוד שמשתלבת כמו שצריך במארג הנהדר שהוא הסרט הזה. מי שנותן את ההופעה הכי טובה בסרט הוא אוסטין באטלר שמגלם מעיין מתנקש קירח שטוב עם סכינים. הוא שקט וקטלני ועושה את עבודתו כמו שצריך.,


'חולית-חלק שני' נמשך לא פחות מ-166 דקות (כמעט 3 שעות) אבל הוא לא משעמם לרגע. אירועים קורים כול הזמן, יש אקשן כאמור וכול אירוע בסרט מקדם את העלילה לעבר הנקודה לשם רצו היוצרים להגיע. זה הופך את הסרט לכזה שלא כדאי לצאת במהלכו לפיפי.


אם יש חיסרון אחד של 'חולית-חלק שני' זה קשור למערך הציפיות מסביבו. הביקורות על הסרט משתפכות נורא וחלקן מכתירות אותו כ'האימפריה מכה שנית' של הדור הנוכחי. ובכן, לא צריך להגזים. מאוד נהנתי ומאוד אהבתי את 'חולית-חלק שני' אבל הוא רחוק מלהיות בשורת הקולנוע של העשור הנוכחי, או משהו כזה.


בסופו של דבר, כדאי להנמיך ציפיות ולבוא בראש נקי ל'חולית-חלק שני'. למרות שהוא לא 'האימפרייה מכה שנית' של הדור הזה, הוא כן אפוס מד"ב מרשים, סוחף, כיפי ומרשים עד כדי צמרמורת. רוצו לראות וקחו אתכם מים, הבנתי שיבש בכוכב הלכת בו מתרחש הסרט.




133 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page