top of page
Search
  • Writer's pictureIdo Helman

רק לא אתה והגול הבא מנצח

כן, זוהי עונת החורף. עונה שבה הרוב מעדיפים להתרכבל בבית מול הטלוויזיה מאשר לצאת לקולנוע. אני לא מאשים אותם: עם המלחמה המתמשכת והעובדה שאין המון מה לראות בקולנוע עכשיו הופכים את החורף הנוכחי ליחסית משמים.


אבל בכול זאת, השבוע יצאו לאקרנים שתי קומדיות קורעות מצחוק. אחת רומנטית והשנייה לא כול כך. הבה נסקר אותן!


'רק לא אתה' זו קומדיה רומנטית בכיכבה של סידני סוויני המהממת (אם עוד לא ראיתם את 'ריאליטי' בכיכובה, עשו זאת). סווני מגלמת את בי, בחורה שמכירה את גבר החלומות שלה בן. הדייט הראשון ביניהם לא הלך משהו, אבל הם נאלצים להעמיד פני זוג כאשר הם מוזמנים לחתונה באוסטרליה.


'רק לא אתה' הוא סרט מאוד דבילי. הסיטאציות אליהם נקלעים גיבורי הסרט מטופשות נורא ובכללי הסרט משדר על וויב של 'תשאירו את המוח בבית'. כאשר מקבלים זאת, מתגלה אחד הסרטים המצחיקים שתוכלו למצוא עכשיו בקולנוע.


הסרט מאוד מצחיק והוא עושה זאת בקלילות כזאת ובחוסר מאמץ, כאשר סיטואציות רבות גרמו לי ולקהל שמילא את האולם הגדול לצחוק בקול רם. כמו כן, סידני סוויני, שכמו שכתבתי היא מהממת ממש, נותנת הופעה לא רעה בכלל כבי. פלוס, הסרט רומנטי, כך שתוכלו ללכת לסרט הזה עם הבן/בת זוג שלכם ולא להתפדח.


הקומדיה השנייה שאסקר בפוסט זה הוא 'הגול הבא מנצח', הסרט החדש של טאיקה ואטיטי הקורע מצחוק. לאחר שזכה באוסקר על התסריט הנהדר של 'ג'וג'ו ראביט', ביים את מה שנחשב לאחד הסרטים הטובים של מארוול ('ת'ור: ראגנארוק') וגם ביים את מה שנחשב לאחד הסרטים הגרועים של מארוול ('ת'ור: אהבה ורעם').


הסרט הוא עיבוד קולנועי של הדוקומנטרי 'הגול הבא מנצח', על ההפסד של סמואה האמריקאית במונדיאל 2001, כאשר הפסידה לאוסטרליה הפסד חסר תקדים של 31-0. לקראת מונדיאל 2014, סמואה האמריקאית מגייסת את המאמן חסר המזל והעצבני רנגן (מייקל פאסבנדר) שיעזור להם לשנות את גורלם במונדיאל.


'הגול הבא מנצח' לא מחדש המון בכול מה שקשור לקומדיות ספורט, אבל הוא מצחיק, ממש אבל. הסיטואציות אליהם נקלעים גיבורי הסרט קורעות מצחוק ועוזר לכך התסריט השנון של הסרט.


אבל מה שהופך את 'הגול הבא מנצח' לסרט שכדאי לכם לראות זה שיש לו לב ענק. למרות שהסרט מצחיק, הוא לא יורד על אף אחד והוא מכיל הרבה אהבה לדמויות שלו ומקבל אותם איך שהם: בנות ובנים, שחורים ולבנים, רזים ושמנים. זה ממש מרענן והופך את הסרט לכזה שאני לא מבין את קבלת הפנים הצוננת לה הוא זכה בארה"ב.


בשורה התחתונה, 'רק לא אתה' ו'הגול הבא מנצח' הם שני סרטים קורעים מצחוק ששווה לכם לבדוק בקולנוע בימי הגשם האלו. הם גם קצרים (103 דקות נמשכים כול אחד מהם) כך שלא ייכאב לכם הטוסיק במהלך הצפייה. אני ממליץ בחום, בסופו של דבר.









36 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page